wtorek, 14 kwietnia 2020

Lekcja 9

Temat:  Wiosenna pobudka                                                                                15.04.2020


Witam Was serdecznie po świątecznej przerwie, cieszę się, że Was znowu widzę. Tęskniłam!

Nie jest żadną tajemnicą, iż mamy już wiosnę! Zaczęła się ona dokładnie 21 marca. I potrwa aż do 22 czerwca. Czyli ten czas, który spędzimy jeszcze razem w szkole - to będzie czas wiosenny.

Przeczytajcie proszę wiersz "Pobudka" z elementarza na stronie 46.



Jak myślisz, jakie zmiany w przyrodzie świadczą o tym, że jest już wiosna? Zaraz o tym porozmawiamy....

Ale najpierw wykonaj ćwiczenie 1 i ćwiczenie 2 na stronie 58


Tak, proszę, byś po połączeniu wyrazów opisujących Marzannę, rzodkiewki i kwiaty ułożył z tymi wyrazami 3 zdania. Do każdego zdania użyj minimum 2 przymiotników, czyli wyrazów opisujących rzeczowniki. Pamiętaj, by zdania były rozbudowane. 
Zdanie brzmiące: 
Rzodkiewki są smaczne, chrupiące, soczyste.- nie jest najlepszym zdaniem. 
Moja propozycja jest taka: 
Rzodkiewki, które kupiła moja babcia na targowisku są jak zawsze smaczne, chrupiące i niezwykle soczyste. 
Prawda, że brzmi inaczej? Ty też tak potrafisz. 
Więc do dzieła, napisz w zeszycie W klasie i datę 15.04.2020  potem wyślij zdjęcie tych 3 zdań. Dziękuję!

Zanim przejdziemy do ćwiczenia 3....
My Polacy często mamy duże problemy z poprawną pisownią. Zastanawiamy się czy pisać u czy ó, rz czy ż, ch czy h. Ale również występują w języku polskim takie wyrazy, w których słyszymy inną głoskę niż piszemy. 
Powiedz proszę wyraz brzeg- głoskując z pewnością dużo dzieci powie, że na końcu tego wyrazu stoi k. Prawda? a jednak stoi g

Powiedz proszę wyraz śpiew. Co słyszysz na końcu? Naturalnie, że f, ale niestety piszemy w
To w języku polskim nazywamy utratą dźwięczności. I takich wyrazów mamy w naszym kochanym języku baaaaardzo duuuużo. 

Teraz wykonaj proszę ćwiczenie 3.  Rób to w ten sposób, będzie Ci łatwiej  zobaczyć utratę dźwięczności. 
1 kawka- 5 kawek
1 trawka- 5 ..........
1 gromadka- 5............
1 drzewko- 5 ...............



Ćwiczenie 4 też nie będzie trudne, dasz radę!

wykonaj proszę ćwiczenie 5, a dowiesz się jakie zmiany w przyrodzie świadczą o nadejściu wiosny. Kształt naklejki będzie podpowiedzią!

Teraz troszkę odpoczynku- wykonaj ćwiczenie z potyczek strona 55. 

a teraz trochę matematyki. Obejrzyj proszę film, tylko 2 pierwsze części, część o układaniu ubrań już pomijamy. 





A teraz otwórz proszę elementarz matematyczny na stronie 24.
Zaczynamy od zadania 2, pisząc w zeszycie W klasie  15.04.2020

Zapisujemy w zeszycie jak obliczacie ile to groszy?
10gr+20gr+50gr=80gr
Gdy już obliczycie 7 działań napiszcie proszę i weźcie w ramkę

a teraz wykonaj zad. 3 S.24 Narysuj kółka a na nich wartości monet
80 gr= 50gr+20gr+10gr   a tu rysunek.....
Pamiętaj, użyj jak najmniejszej ilości monet, czyli nie rozmieniaj na przykład na 8 dziesięciogroszówek. 

Wykonaj zadanie 4, podając minimum 4 przykłady takich zakupów, by ostateczna suma była 1 zł. Moja propozycja to:

50gr+30gr+10gr+10gr=1zł

A ty ? Co kupisz w sklepiku dziadka?

Zrób zdjęcie z zeszytu z matematyki. Dziękuję! Do jutra Kochani!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz