Witam Was serdecznie po świątecznej przerwie, cieszę się, że Was znowu widzę. Tęskniłam!
Nie jest żadną tajemnicą, iż mamy już wiosnę! Zaczęła się ona dokładnie 21 marca. I potrwa aż do 22 czerwca. Czyli ten czas, który spędzimy jeszcze razem w szkole - to będzie czas wiosenny.
Przeczytajcie proszę wiersz "Pobudka" z elementarza na stronie 46.
Jak myślisz, jakie zmiany w przyrodzie świadczą o tym, że jest już wiosna? Zaraz o tym porozmawiamy....
Ale najpierw wykonaj ćwiczenie 1 i ćwiczenie 2 na stronie 58
Tak, proszę, byś po połączeniu wyrazów opisujących Marzannę, rzodkiewki i kwiaty ułożył z tymi wyrazami 3 zdania. Do każdego zdania użyj minimum 2 przymiotników, czyli wyrazów opisujących rzeczowniki. Pamiętaj, by zdania były rozbudowane.
Zdanie brzmiące:
Rzodkiewki są smaczne, chrupiące, soczyste.- nie jest najlepszym zdaniem.
Moja propozycja jest taka:
Rzodkiewki, które kupiła moja babcia na targowisku są jak zawsze smaczne, chrupiące i niezwykle soczyste.
Prawda, że brzmi inaczej? Ty też tak potrafisz.
Więc do dzieła, napisz w zeszycie W klasie i datę 15.04.2020 potem wyślij zdjęcie tych 3 zdań. Dziękuję!
Zanim przejdziemy do ćwiczenia 3....
My Polacy często mamy duże problemy z poprawną pisownią. Zastanawiamy się czy pisać u czy ó, rz czy ż, ch czy h. Ale również występują w języku polskim takie wyrazy, w których słyszymy inną głoskę niż piszemy.
Powiedz proszę wyraz brzeg- głoskując z pewnością dużo dzieci powie, że na końcu tego wyrazu stoi k. Prawda? a jednak stoi g
Powiedz proszę wyraz śpiew. Co słyszysz na końcu? Naturalnie, że f, ale niestety piszemy w.
To w języku polskim nazywamy utratą dźwięczności. I takich wyrazów mamy w naszym kochanym języku baaaaardzo duuuużo.
Teraz wykonaj proszę ćwiczenie 3. Rób to w ten sposób, będzie Ci łatwiej zobaczyć utratę dźwięczności.
1 kawka- 5 kawek
1 trawka- 5 ..........
1 gromadka- 5............
1 drzewko- 5 ...............
Ćwiczenie 4 też nie będzie trudne, dasz radę!
wykonaj proszę ćwiczenie 5, a dowiesz się jakie zmiany w przyrodzie świadczą o nadejściu wiosny. Kształt naklejki będzie podpowiedzią!
Teraz troszkę odpoczynku- wykonaj ćwiczenie z potyczek strona 55.
a teraz trochę matematyki. Obejrzyj proszę film, tylko 2 pierwsze części, część o układaniu ubrań już pomijamy.
A teraz otwórz proszę elementarz matematyczny na stronie 24.
Zaczynamy od zadania 2, pisząc w zeszycie W klasie 15.04.2020
Zapisujemy w zeszycie jak obliczacie ile to groszy?
10gr+20gr+50gr=80gr
Gdy już obliczycie 7 działań napiszcie proszę i weźcie w ramkę
a teraz wykonaj zad. 3 S.24 Narysuj kółka a na nich wartości monet
80 gr= 50gr+20gr+10gr a tu rysunek.....
Pamiętaj, użyj jak najmniejszej ilości monet, czyli nie rozmieniaj na przykład na 8 dziesięciogroszówek.
Wykonaj zadanie 4, podając minimum 4 przykłady takich zakupów, by ostateczna suma była 1 zł. Moja propozycja to:
50gr+30gr+10gr+10gr=1zł
A ty ? Co kupisz w sklepiku dziadka?
Zrób zdjęcie z zeszytu z matematyki. Dziękuję! Do jutra Kochani!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz