Dzień dobry Dzieciaki:)! Przypominacie sobie takie sytuacje w klasie, gdy raz na jakiś czas, ogłaszamy sprzątanie Waszych koszyków? Uwielbiam tę chwilę, gdy już posprzątane koszyki wkładacie na miejsce i jest tak czyściutko! Co w nich znajdujecie? Zepsute kasztany.... połamane kredki..karty do gry z angielskiego...Prawda? Posłuchajcie co znalazł w swojej szafce Dawid.
Otwieramy elementarz do języka polskiego na stronie 51
Potrafisz bez zaglądania do tekstu wymienić rzeczy, które znalazł Dawid w swojej szafce? Spróbuj! Policz, a potem sprawdź, czy o czymś nie zapomniałeś!
Zrób proszę teraz ćwiczenie 1 na stronie 62, pierwsza część jest naprawdę prosta. Zanim zaczniesz robić część z kropki posłuchaj...Już to nie raz mówiliśmy, pamiętasz?
Prawda, że o tym już mówiliśmy?
Weź w pętle te znaki, których używamy przy wyliczaniu.
A teraz napisz w zeszycie, co można znaleźć w twojej szafce w domu czy koszyku w szkole. Pamiętaj o znakach stosowanych przy wyliczeniach. Napisz również, czy umiałbyś zrobić coś z tych rzeczy, które można byłoby wyrzucić. Zrób proszę zdjęcie z tej wypowiedzi.
Wróćmy do elementarza na stronę 52
Jesteście już specjalistami w rozwijaniu zdań, byłam pod wrażeniem ostatnich waszych prac. Więc to zadanie będzie dziecinnie proste.
Pamiętasz co to jest czasownik?
Czasownik oznacza czynność i odpowiada na pytanie: Co robi? Co robią?
Czasownik w zdaniu podkreślamy dwiema kreskami!
W zeszycie więc z tego zadania powinny się znaleźć 3 komplety po 3 zdania. Razem? 3*3=?
a teraz zapraszam do elementarza matematycznego na stronę 26
Ile waży melon? tak, 1 kilogram. Piszemy 1 kg - to już pewnie wiesz!
Ile waży ananas? tak, 2 kilogramy. Piszemy 2kg
Ile waży arbuz? Brawo, arbuz waży 5 kilogramów. Piszemy 5kg
A teraz otwórz proszę zeszyt do matematyki i napisz
W klasie 20.04.2020
Zad. 1. S. 26
Zapisz pytanie:
O ile kilogramów arbuz jest cięższy od melona?
Pamiętaj, że by obliczyć o ile jest coś cięższe lub lżejsze należy zastosować odejmowanie. Oblicz pamiętając o umieszczaniu jednostek- kg.
Odpowiedz na to pytanie.
Zapisz pytanie:
O ile lżejszy jest melon od arbuza? Oblicz i napisz odpowiedź.
O co możesz jeszcze zapytać? Ułóż pytanie, oblicz i odpowiedz na pytanie. Dasz radę!
Ale nie wszystko waży aż 1 kilogram i wtedy używamy jednostki, która nazywa się
DEKAGRAM
Już kiedyś o tym mówiliśmy, pamiętacie?
Zobaczcie do czego jest to podobne!
1złoty= 100 groszy
1zł=100 gr
pół złotego= 50groszy
Prawda, że podobne?
A teraz spójrzcie jakie są odważniki dekagramowe:
Czy coś Wam to przypomina?
Jak zapamiętać jakie są wartości odważników?
TAK! Dokładnie takie same jak wartości monet:
1gr, 2 gr, 5 gr, 10gr, 20gr, 50gr. Prawda, że proste?
Oki, a teraz przepisz do zeszytu ramkę
I wykonaj zad. 2 S.26. (najmniejsza ilość odważników)
23dag= ........+ .........+..........
14 dag=
17 dag=
Po wykonaniu zadań włącz stronę
https://wordwall.net/pl/resource/1453677
Wylosuj 6 działań, przepisz je do zeszytu i sprawdź za pomocą mnożenia. Z całej dzisiejszej lekcji poproszę o zdjęcie.
Zmęczeni? Poćwiczmy, zapraszam!
A teraz zapraszamy do galerii sztuki klasy 2A
Agatka
Hania
Krystian
Kubuś
Kubuś
Martynka
Michał
Miłosz G.
Miłosz K.
Nikodem
Wiki G.
Wiki S.
Wiki S.
Wiki S.
Czekam na resztę Waszych prac, to znaczy czekam na prace tych dzieci, które jeszcze nie przysłały. Buziaki Robaki i do jutra!
Jakie ładne są wszystkie prace :)
OdpowiedzUsuńpozdrawiam wszystkich
OdpowiedzUsuń