Szybciutko pędzimy do elementarza na stronę 50.
A tam? Obejrzyj proszę ten filmik!
I dziś zajmiemy się opisem przebiśniegu!
Pełna nazwa przebiśniegu to ŚNIEŻYCZKA PRZEBIŚNIEG
i z pewnością każdy z Was wie, że jest to jeden z pierwszych wiosennych kwiatków i jak sama nazwa mówi, wyrasta jeszcze jak leży śnieg. Już pewnie go nie spotkamy w naszych ogródkach, ale jest tak pięknym kwiatem, że chciałabym, żebyśmy przyjrzeli mu się bliżej. Zgoda?
Gdy patrzymy na przebiśnieg możemy wyszczególnić w nim 3 elementy, kwiat, liście i łodygę.
Jaki jest kwiat?
Kwiat jest dzwonkowaty, pochylony ku ziemi i drobny.
Jakie są liście?
Liście są wąskie i długie.
Jaka jest łodyga?
Łodyga jest prosta, cienka i zielona.
Nie zamykając elementarz otwórz proszę zeszyt i napisz
W klasie 17.04.2020
a pod spodem na środku napisz
Opis przebiśniegu
I korzystając z pytań pomocniczych w elementarzu w zadaniu 2, stwórz opis przebiśniegu. Najpierw przeczytaj słownictwo, które jest na niebieskim polu, a następnie czytając pytania odpowiadaj na nie. Wszystko co jest potrzebne, znajduje się na tym właśnie niebieskim polu.
Pamiętaj: nie używaj ciągle słowa przebiśnieg!
Możesz zastąpić ten wyraz słowem kwiat.
Nie musisz pisać wyrażenia "liście przebiśniegu", możesz napisać "jego liście". Piszemy jednym ciągiem...
Zacznij tak:
Przebiśnieg jest niedużym kwiatem wiosennym. Wyrasta spod śniegu już w lutym czy marcu.
Trzymam kciuki i czekam na zdjęcie opisu.
A teraz zapraszam do potyczek- tylko nie zamykaj zeszytu!!!
strona 55
Dwa dni temu prosiłam, byście zrobili wyszukiwankę. Udało się? To super. A teraz proszę, byście uzasadnili pisownię tych wyrazów. W ten sposób:
ławka, bo ławeczka
Czyli musicie tak odmienić wyraz, by było słychać dobrze, że ławka piszemy przez w a nie f. Musisz głośno powiedzieć sobie ten wyraz.
Czy dobrze byłoby napisać: ławka, bo ławki? Nie, bo w słowie ławki dalej słychać f . A w słowie ławeczka dobrze słychać w.
Z całości lekcji w zeszycie wykonujemy zdjęcie. Dziękuję.
A więc do dzieła!
a teraz wykonujemy ćwiczenia 1 i 2 na stronie 56 w potyczkach.
Przechodzimy do matematyki. Otwieramy elementarze na stronie 25 i jednocześnie zeszyty do matematyki
Piszemy w klasie 17.04.2020
Zad. 6 S. 25
Przepisujemy pierwsze zdanie zadania wstawiając liczny zamiast rysunku.
Piszemy pierwsze pytanie, obliczamy i udzielamy odpowiedzi.
Następnie piszemy drugie pytanie, obliczamy i udzielamy odpowiedzi.
Przechodzimy do zad. 7 S. 25
Uwaga, pomogę!
Czytamy ile dostała foka rybek. Dostała 46. Widzimy, że zostało jej 6. Ile więc zjadła?
46-6=40
Zapisz proszę to działanie.
Popatrz na drugi rysunek.
Wiemy, że druga foka dostała 50. Zostało jej ile? Policz na rysunku. Tak, zostało jej 4. Ile więc zjadła?
Brawo!
50-4=?
Teraz zrób samodzielnie trzeci rysunek.
Napisz działanie.
Zadanie 8 wykonaj w zeszycie.
Zadanie 9 jest dla chętnych, postaraj się zrobić to sam. To tylko tak poważnie wygląda, w rozwiązaniu pomóż sobie rysunkiem. Rozwiązanie należy podać w ten sposób:
mama-....lat
tata--....... lat
babcia-....... lat
dziadek-.......lat
Wojtek-.........lat
A teraz zachęcam do wykonania pracy plastycznej. W nagraniu są trzy możliwości, obejrzyjcie cały filmik i zdecydujcie co podoba Wam się i co jesteście w stanie zrobić. I proszę się nie obrażać, że Pani zwraca się do przedszkolaków. One na pewno nie zrobiłyby tej pracy samodzielnie. A Wy jak najbardziej. Macie cały weekend na wykonanie tej pracy, oczywiście jeżeli Ktoś ma ochotę wykonać więcej niż jedną, to zapraszam! Czekam na zdjęcia, wszystkie prace znajda się na blogu.
Paseczki hiacynta mogą być przyklejane dużo gęściej, mogą być też cieńsze, ale zawsze jednobarwne. Postarajcie się zrobić to całkowicie samodzielnie, już w szkole pokazaliście mi, że nie potrzebujecie szablonów. Rośliny przecież nie są idealnie równe, symetryczne. Dacie radę.
Buziaki Robaki- do poniedziałku!
JĘZYK ANGIELSKI
Good morning my pupils:)
How are you? I hope You are wonderful:)
Dziś będziemy mówić o tym jak utrzymać się w dobrym zdrowiu.
To angielsku to Keep Healthy.
Jeśli macie zeszyty to otwórzcie i napiszcie:
Lesson
Topic: Keep healthy.
Jesli nie macie zeszytów, weźcie proszę kartkę, którą
później wkleicie do zeszytu.
Pod tem tematem napiszcie:
drink water- pić wodę
wash- myć się
do exercise- ćwiczyć
eat well- odżywiać się dobrze
play- grać
sleep well- spać dobrze
Teraz obejrzyjcie w internecie historię Pinga i Ponga:
A co Wy robicie, by być w dobrym zdrowiu?
Uzupełnijcie te zdania:
I…………………….. every day.
I …………………….. every day.
I ……………………… every day.
Napiszcie to w zeszycie, lub na kartce.
Czas na piosenkę:
Posłuchajcie jej jeszcze raz i spróbujcie śpiewać:)
Na koniec kliknijcie ten link i przejdźcie przez wszystkie
zadania. Na pewno sobie poradzicie. Powodzenia!
That’s all for today! Bye! Have a nice day:)
WITAM wszystkich z klasy 2a :)
OdpowiedzUsuń:)
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam wszystkich :)
OdpowiedzUsuń