Dziś chciałabym, byście spróbowali sami opisać Tiuzdeja lub Mikado.
Przypomnijmy jak wyglądał Tiuzdej, a jak Mikado?
Tiuzdej
Mikado
Jeżeli obawiasz się, że nie dasz rady, przeczytaj w zeszycie opis Puca albo Bursztyna. W ten sam sposób opisz Tiuzdeja albo Mikado. Wierzę w Ciebie! Piszemy w tej samej linii.
Opis psa .......................- tu wpisz kogo wybrałeś!
Jak się nazywa ten pies?
Ten ..................................................................
Jakiej jest rasy?
Jest .......................................
Jakiego jest wzrostu?
Jest .........................................
Co wiesz o jego sierści?
Jego sierść ............................................................... Jaką ma głowę i uszy?
Ma
........................................................................
Jakie ma nogi?
Jego nogi są
.........................................................
Jaki jest jego ogon?
Ogon ......................................................................
Czy lubisz tego psa, dlaczego?
............................., bo....................... .
Pamiętacie kaczora Kacpra? Kacper uwielbiał powiedzonka i przysłowia. A czy Ty znasz jakieś przysłowia?
Przysłowia to mądrość narodu. Dają nam radę, wskazują skutki złych zachowań lub chwalą dobre postępowanie.
Przepisz proszę utworzone przysłowia do zeszytu, następnie wybierz jedno przysłowie i spróbuj własnymi słowami wytłumaczyć co ono znaczy, o czym ono mówi. Wasi rodzice na pewno będą wiedzieć, podpytajcie ich. Zróbcie zdjęcie z dzisiejszej lekcji języka polskiego.
A teraz matematyka.... wyciągamy papierowe banknoty!



Te banknoty pewnie widzieliście dosyć często. A teraz te o większej wartości


A widziałeś banknot 500zł? Nie wszyscy mieli takie szczęście! Ze względu na to, że to bardzo dużo pieniążków, pojawia się bardzo rzadko.

My zajmiemy się dziś banknotami 10zł, 20zł, 50zł i 100zł.
Gdy coś kosztuje 20zł możemy dać banknot 20zł, gdy coś kosztuje 50 zł, możemy zapłacić banknotem 50zł.
A co zrobić gdy musimy zapłacić 30 zł? Połóż odpowiednie banknoty.


zgadza się?
A co zrobić gdy musimy zapłacić 60 zł? Połóż odpowiednie banknoty.


Mam rację?
A teraz wykonaj ćwiczenie 7 na str. 35
Pamiętasz jak dodawaliśmy pełne dziesiątki?
20+30=50
2 dziesiątki+ 3 dziesiątki= 5 dziesiątek
Zrób proszę zadanie 8 na str. 35
Wyobraź sobie że Stefek i Szymon dostali 100zł. Na spółkę, czyli do podziału. Jak mogli się podzielić? Najsprawiedliwiej było podzielić się po równo, czyli? tak, po 50zł.
Wpisz więc 50zł u Szymona, ja to już zrobiłam. Ale mogli się podzielić mniej sprawiedliwie. Uzupełnij tabelkę.
Wykonaj proszę ćwiczenie 9 na str. 35.
a na zakończenie zapraszam do galerii. To Wasze śliczne prace, zapraszam do wysyłania mi zdjęć. Wszystkie będą ocenione.
To Puc Krystiana
To Puce Zosi K.
To Puc Kubusia
A to Puc, Bursztyn i ptaszki Kuby
To Puc Wiki S.
To psia rodzinka Oli
To Puc Agatki:)
Puc i Bursztyn w królestwie Michała
A to Pucuś Haneczki
To psia rodzinka Oli
To Puc Agatki:)
Puc i Bursztyn w królestwie Michała
A to Pucuś Haneczki
Czekamy na następne! Buźka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz