niedziela, 10 maja 2020

Lekcja 26

Temat: Cztery żywioły                                                                                      11.05.2020


Dzień dobry Kochani, witam Was po weekendzie! Odpoczęliście troszkę? Mam taką nadzieję, nawet ćwicząc tabliczkę mnożenia można troszkę odpocząć!

A któż to do nas zawitał? Pokaz jazdy na rolkach wykona Zosia K.



Zapraszam Was dziś na lekcję o żywiołach? Czym jest żywioł?
Jeśli nie wiem co znaczy dany wyraz, otwieram słownik języka polskiego i sprawdzam hasło. Czy to będzie tradycyjny słownik w formie książki, czy słownik internetowy, znajdę w nim takie wyjaśnienia

ŻYWIOŁ-

1. «potężne lub groźne zjawisko naturalne»
2. «gwałtowne zjawisko niezależne od naszej woli»
3.  «krąg czyichś zainteresowań»
4. «grupa ludzi tworzących pewną zbiorowość»
5.  «element treści»
6. «każdy z czterech elementów: ogień, woda, powietrze, ziemia»

WOW- ile wyjaśnień słowa żywioł. My przyjrzymy się pierwszemu i ostatniemu. 


Żywioł to potężne, ale często groźne zjawisko naturalne: ogień, woda, powietrze, ziemia. 

Zapraszam do elementarza na stronę 8 i 9


Czyli żywioły to zjawiska, które są niezbędne w przyrodzie, ale które potrafią być bardzo groźne.

Przyjrzyjmy się pierwszemu z nich: wodzie





Kolejnym żywiołem jest powietrze




Bardzo ważnym, potrzebnym, ale często groźnym żywiołem jest   ogień




 i na koniec..... ziemia.



Niezwykłe, prawda? To co jest nam bardzo potrzebne i bez czego nie da się tak naprawdę żyć, może być również niszczycielskie i powodować straszne tragedie. 

Zapraszam Was do ćwiczeń z języka polskiego na stronę 7.

Z jednym z żywiołów,  jakim jest ogień, nierozerwalnie związani są strażacy. Pamiętacie jak byliśmy w tamtym roku na wycieczce w straży pożarnej? Tam dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o pracy strażaków. Spójrz do ćwiczenia 1. Wykonaj je proszę. 

Nie rób zadania z kropki. 

Skok do ćwiczenia 2 . 
Należy rozwinąć zdania, pamiętaj, by rzeczowniki -czyli tu nazwę osoby- podkreślamy jedną linią (przy linijce!!!!!), a czasowniki czyli wyrazy oznaczające czynności podkreślamy dwiema liniami (przy linijce!!!!!!!!)
Zadanie 3 i 4 będzie już tylko przyjemnością. 

W zadaniu 4 w zeszycie wykonujemy pierwszą kropkę. Drugiej nie robimy, w zamian za to, przepisujemy do zeszytu pierwszy tekst o czterech żywiołach. Starannie i bezbłędnie. Wykonujemy zdjęcie. Dziękuję. 

Wykonujemy pracę plastyczną dowolną techniką. Wybieramy sobie jeden z żywiołów. Praca plastyczna ma pokazać w jaki sposób ludzie wykorzystują ten żywioł, ale również  jakie niebezpieczeństwo może być z tym związane. Czy podzielisz stronę na pół? czy zrobisz to w formie książeczki? czy jeszcze inaczej, to Twój wybór. Czekam na zdjęcie do środy. 

A na koniec opowieści o żywiołach obejrzyj cudny filmik, może on Ci coś podpowie. 




A teraz pędzimy do matematyki- elementarz na stronie  36 już na Was czeka. 

Spójrzcie najpierw na ten przykład. Pamiętacie jak dodawaliśmy takie przykłady? Obejrzyj filmik


Czyli do tej pory uczyliśmy się, że należy dopełniać do pełnej dziesiątki

26+7= ?

26+ 4+3= 30+3=33 

Prawda, że tak się uczyliśmy? Nic trudnego. 

A teraz spójrzcie do elementarza. 
Dzieci dodawały, oboje ten sam przykład. Ale każde z nich na inny sposób. Spójrzcie jak liczyła Basia. Czyż nie jest to nasz sposób? Tak, Basia dopełniała do dziesiątek. 

Tak uczyliśmy się w szkole i tak dodawała Basia. Obejrzyj filmik




A tak dodawał Jacek. Obejrzyj filmik.



Ok. To zapraszam teraz do zeszytu od matematyki. Napiszcie W klasie 11.05.2020

Zapiszcie te przykłady z filmików w zeszycie na dwa sposoby.

38+7= 38+2+5= 40+5= 45
38+7= 30+8+7= 30+15=45

Na dwa sposoby policz przykłady z zadania 3 .



Najpierw dopełniając do pełnych dziesiątek,  następnie rozdzielając jedności. Wyślij proszę zdjęcie z zeszytu.

A teraz myku pyku i jesteśmy w ćwiczeniach matematycznych na stronie 47.

Najpierw ćwiczenie pierwsze, które wykonamy razem



Odprawić na lotnisku, to znaczy przyjąć bagaż i skontrolować bilet osoby, która będzie chciała lecieć gdzieś samolotem. Więc wyobrażamy sobie dwa punkty odpraw. Przy jednym było 38 pasażerów, przy drugim o 7 więcej.  Ilu było pasażerów przy drugim punkcie? Łatwe prawda?

Jeżeli o 7 więcej to musimy dodać. 38+7=? 45

Czyli przy pierwszym stanowisku było 38 pasażerów
a przy drugim 45. 

a teraz spójrzcie na gwiazdkę. 

Do pierwszego stanowiska doszło 2 pasażerów. 
38+2=40
Czyli przy obu razem było 
40+45=95
możliwy jest też zapis 38+2+45= 95. A odpowiedź ułóżcie już sami. 
Zadanie 2, 3 i 4 pokonacie sami, dacie radę. 

A na koniec zegar Michała. Przepiękny, prawda? 




Obiecałam galerię z obrazami z sadu....zapraszam


Agatka



Hania

Krystian



Kuba


Maja

Martyna


Michał


MiłoszG


Miłosz K



Nikodem


Ola


Paulina



Wiki G

Wiki S

Wiki S

ZosiaG

Zosia K

Prawda, że wszystkie piękne? Zagadka dla bystrzaka. Czy ktoś wpadł na pomysł, dlaczego zdjęcia są ustawione w takiej kolejności? Zawsze w takiej samej? 

Do jutra Kochani! 3majcie się ciepło. Jak smakowały eklerki?

Pamiętajcie, że cały czas ćwiczymy mnożenie i dzielenie do 30. Któregoś pięknego dnia znów zawitam do Twojego pokoju i sprawdzę jak ogarnęliście dzielenie. Buziaki Robaki

1 komentarz:

  1. dzień dobry klaso 2a chciałam powiedzieć ,że wszystkie sady są piękne.(:

    OdpowiedzUsuń