czwartek, 28 maja 2020

Lekcja 40

Temat: Żuk i biedronka                                                                         29.05.2020


Dziś piąteczek, a jutro weekend. Odpoczynek.......

a tymczasem zapraszam do elementarza z języka polskiego na stronę  26 i 27




Przeczytane? To  możesz teraz posłuchać nagrania.



Dlaczego biedronka nie chciała żuka za męża?

Kto i dlaczego został mężem biedronki?

Zapraszam do ćwiczenia od języka polskiego na stronę 37

Wykonaj ćwiczenie 5, a następnie zadanie 6

Przewróć kartkę na drugą stronę. Spójrz na rysunek. 


3 pary nóg, czyli każdy owad ma 6 nóg. Pamiętasz o jakich owadach już wspominaliśmy? 

Żuk, motyl, pszczoła, mrówka, biedronka, komary, muchy.  

Zapraszam do ćwiczenia 7. 



Ćwiczenie 8 wykonasz bez problemów. 

Otwórz proszę zeszyt do języka polskiego, napisz w W klasie  i dzisiejszą datę 29.05.2020

Napisz pytanie
Dlaczego biedronka nie chciała żuka za męża?
Odpowiedz na nie pełnym zdaniem

Napisz pytanie

Kto i dlaczego został mężem biedronki?
Odpowiedz na nie całym zdaniem.

Zrób proszę zdjęcie z zeszytu. 

Wykonaj stronę 48 z potyczek. 

Pamiętasz co to są  rzeczowniki? 
Rzeczowniki to nazwy osób, rzeczy, roślin i zwierząt. Odpowiadają na pytania KTO? i CO?

To teraz zapraszam do elementarza z matematyki na stronę 46

Zróbmy małą powtórkę dotyczącą dzielenia.

Dzielenie można rozumieć na dwa sposoby. Na rysunkach w elementarzu pokazano w jaki sposób można rozrysować działanie 32:4

Pierwszy sposób


Na tym rysunku podzielono 32 osoby po 4 w grupie. Ile jest grup?

32:4=8

Drugi sposób:


Podzielono 32 dzieci na 4 grupy. Ile jest w każdej grupie?

32:4=8

Działania są takie same. Wyniki też. Ale jak widzicie dzielenie możemy pojmować na dwa sposoby. 

Bardzo proszę byście w zeszycie od matematyki, po napisaniu W  klasie i daty przedstawili na dwa sposoby działanie 12:4
Narysuj na dwa sposoby. Raz dzieląc po 4, podpisz i oblicz, a potem dzieląc na 4 kupki. Podpisz działaniem i oblicz. Co narysujesz, zdecyduj sam, pamiętaj, że musi tego być 12. 

Zadanie 2 ze strony 46 wykonaj również w zeszycie i prześlij mi zdjęcie z zeszytu. Dziękuję. 

Do poniedziałku Kochani!

Angielski

Good morning my pupils:)

How are You today? I hope You are great!

Mam nadzieję,że udało Wam się wysłuchać historię z ostatniej lekcji. Dziękuję wszystkim, którzy przesłali mi zdjęcia swoich prac:)


Jeśli macie podręczniki to otwórzcie proszę na stronie 64 i nazwijcie kolejne miejsca na rysunku w ćwiczeniu 2. A jeśli nie to przeczytajcie: water park ( łote paak), funfair (fanfee), ice rink (ajs rynk), park (paak), swimming pool ( słymin pul), aquarium (ekłeriem), zoo ( zu), beach (bicz).

Teraz ustnie zróbcie ćwiczenie 3.

Trzeba dokończyć zdania: In our town there’s a….. ( In ałe tałn ders e)- W naszym mieście jest…

Jeśli nie macie książek to dokończcie zdania:

In our town there’s a ………………….( park) and a …………..(zoo).
In our town there’s a …………………...( basen).
In our town there’s a ……………………..( lodowisko) and a ………………...( oceanarium).

Temat dzisiejszy to In this town.

Teraz zapiszcie:                                               Lesson
Topic:  In this town.

In our town there’s a ………………….( park) and a …………..(zoo).
In our town there’s a …………………...( basen).
In our town there’s a ……………………..( lodowisko) and a ………………...( oceanarium).


Wejdźcie na stronę Macmillan strefa ucznia, wybierzcie szkoła podstawowa klasy 1-3, Tiger 2, Pupil’s Audio, Cd 3 nagranie 42 i wysłuchajcie naszej nowej, ślicznej piosenki.

Nagranie Cd3.43 to wersja wspomagana. Włączcie i zaśpiewajcie.

W ćwiczeniach proszę zrobić stronę 62.

Można wysłać zdjęcia ćwiczeń na iwonatonderys@op.pl, messengera, lub 507040314.

That’s all for today:) Bye!









4 komentarze: