niedziela, 17 maja 2020

Lekcja 31

Temat: Z ortografią za pan brat                                18.05.2020     

      Dzień dobry po weekendzie! Mam nadzieję, że lektura przeczytana. To jest ostatni dzwonek  dla tych, którzy jeszcze tego nie zrobili. 

Mam jeszcze piękny zegar dla Was!


                                                  Zegar Majeczki!


Ale zanim, spójrzcie na naszą przypominajkę. Kiedy piszemy RZ?

Skupmy się na tej zasadzie, która mówi o tym, że  rz piszemy po spółgłoskach. 

               

                                           Asia tu i tam: Zasada ortograficzna z ,,rz" po spółgłoskach

Mówiliśmy już o spółgłoskach: P, B, D, T, K, G. Prawda?
Piszemy przedszkole, brzoza, drzewo, trzepak, krzew, grzyb.

Jakie spółgłoski nam zostały?? Brawo! j, w, ch!!

A więc zapraszam do elementarza na stronę 21. Prędziutko!



Przepisz proszę ramkę do zeszytu. 


Napisz w zeszycie zad. 2 i 3


Z zadania 2  wypisz wyrazy, podkreśl rz i spółgłoskę przed nim występującą. Nie wyjaśniaj....

Zadanie 3 wykonaj zgodnie z poleceniem, oczywiście można użyć dany wyraz zmieniając jego formę, na przykład podejrzewam, podejrzenie....

Zrobione? Zapraszam więc do ćwiczeń do języka polskiego na stronę 22

Ćw. 6


Nie zapomnij pokolorować literkę przez rz. Zaszalej, pokoloruj różnymi kolorami. A co tam...

Zadanie 7 jest jeszcze fajniejsze.
Zwróć uwagę, że literki nie muszą być obok siebie. Jedno już zrobiłam, teraz Twoja kolej. 

Dałeś radę?  Zuch dziecko! Wyślij proszę zdjęcie!

W taki razie zapraszam do elementarza z matematyki na stronę 42. 



Coś słabo tu  słychać?! Tak, masz rację, odejmowanie można sprawdzić za pomocą dodawania. Czy fachowo mówiąc,  odejmowanie jest odwrotnością dodawania. 

Wykonaj proszę zadanie 2. 

Ale mam prośbę, byś zapisywał w tej formule:

44-7= 37, bo 37+7=44


Dużo? No co Ty, robiłeś już dużo więcej!

Zróbmy  proszę razem  zadanie 3 i dam Ci już spokój. 

Zad. 3 S. 42 W zeszycie zapisz tylko to co ja pisze na niebiesko
małe oscypki-
duże oscypki- 
Policzone? 
razem- 8+43
Obliczone?
A teraz liczymy o ile więcej jest dużych niż małych? O ile więcej to znaczy, że musimy odjąć liczby, policzyć różnicę. 
43-8= 
a teraz liczymy o ile mniej jest małych? Czy trzeba liczyć? Skoro jest o 35 więcej dużych to znaczy, że jest o 35 mniej małych. Prawda? Nie zapisuj już działania. 

Ania kupiła 2 duże i dwa małe. Ile zapłaciła?
2*10zł + 2*5zł= 20zł+10zł=

Teraz Mela
4*5zł+1*10zł= 20zł+10zł=
Ostatnią kropkę liczysz sam, podaj dwie możliwości. Zapisuj za pomocą działań. 
Z zeszytu wykonujemy zdjęcie. Dziękuję. 

Dzielenie ogarnięte? Sprawdź



I na koniec wykonujemy test znajomości lektury, tak  byś był pewny, że wszystko pamiętasz


Jutro już omawiamy lekturę. Wierzę, że przeczytałeś. 


                                                     Angielski dla spóźnionych

Good morning my pupils:)

Ostatnio przesłałam Wam lekcję z nowego unitu „On holiday”.
Dowiedzieliście się jak jest plaża, basen, wesołe miasteczko, oceanarium, lodowisko, park, czy zoo. Mam nadzieję, że udało się Wam odsłuchać nagranie i zapoznaliście się z wymową.

Dziś poznacie kolejną historię bohaterów podręcznika.

Zapiszcie temat lekcji:                             Lesson
Topic: Story.

Obejrzyjcie i posłuchajcie historii:

Posłuchajcie raz jeszcze, możecie zatrzymywać i powtarzać.

Pod tematem w zeszycie narysujcie proszę fragment historyjki, który Wam się najbardziej podoba. Nie zapomnijcie o chmurkach , w których napiszecie co bohaterowie mówią.

Jeśli macie w domu ćwiczenia, zróbcie proszę stronę 61.

Zróbcie, również mini karty pracy z unitu 6 i pobawcie się nimi.

Dziś to wszystko. Pozdrawiam serdecznie i czekam na zdjęcia efektów pracy na iwonatonderys@op.pl, messengerze, lub 507040314.

Have a nice day. Bye!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz