czwartek, 21 maja 2020

Lekcja 35

Temat: Ważna zasada                                                 22.05.2020

Uwaga, uwaga! Za chwilę wręczenie dyplomów dla superbohaterów!







Dzień dobry Skarby moje. Dziś poćwiczymy jeszcze pisanie wyrazów, w których występuje rz po spółgłoskach. 




                                             Asia tu i tam: Zasada ortograficzna z ,,rz" po spółgłoskach

Pamiętacie po jakich spółgłoskach?

P, B, D, T, K, G, J, W, CH- jest ich 9.

to teraz zapraszam do elementarza do języka polskiego na stronę 22




Kto jest bohaterem wiersza? 
Krzyś,Grześ i Przemek. Imiona zawsze piszemy wielką  literą, a dlaczego te napisaliśmy przez rz?

Wiem, wiem, już wszystko wiecie. 
 Zapraszam do zeszytu, piszemy  
W klasie i datę 22 maja 2020

Wypisz z wiersza wyrazy z rz po spółgłoskach. 
rz po k:..........................
rz po t:...........................
rz po g:...........................
rz po p............................
rz po ch..........................
rz po b:...........................
rz po d:............................
rz po w:............................
rz po j:..............................
Pamiętaj, że przy wypisywaniu stawiamy przecinki.

a teraz zapraszam do ćwiczeń z języka polskiego na stronę 28 i 29

Ćwiczenie 1. Wpisz brakujące literki długopisem albo mazakiem, ponieważ wpisując ołówkiem, a później kolorując możesz przez przypadek zamazać literkę. Zadbał o to, by było ją widać. 

Wykonaj ćwiczenie 2. 



Jeżeli nie będziesz mógł przeczytać, weź lusterko i przyłóż z prawej strony wyrazu. Zajrzyj w lustro,  a ujrzysz wyraz. Wypisz w zeszycie wszystkie wyrazy, a ułóż zdania z 4 z nich. 

Zadanie 3 nie przysporzy Ci żadnych problemów. 

Zad. 4




Jak już napiszesz zdania o każdym z chłopców, podkreśl rz i spółgłoskę, po której to rz występuje. Pamiętaj, że w każdym zdaniu powinny być 2 wyrazy z rz

Wykonaj zdjęcie z zeszytu do  języka polskiego

Naucz się pięknie i wyraźnie czytać wiersz "Trzy po trzy". Gdy zadzwonię w przyszłym tygodniu będę chciała, byś go pięknie przeczytał. 

a teraz zapraszam do ćwiczeń matematycznych na stronę 51. 
Zadanie 1 zrobimy wspólnie.



U góry macie napisane, jakimi pieniążkami dysponowali chłopcy. Jest ich 3, a gier 4. 
Widzimy ile kosztują gry. Pod grami są krateczki, więc tam będziemy wpisywać imiona chłopców. 

pierwsza wskazówka:

 Robert miał 74 zł. skoro mu zabrakło 6 zł, to znaczy, że gra kosztowała o 6 zł więcej niż miał Robert. 
Czyli 74zł+ 6 zł= ? zł.
Jaką grę chciał kupić Robert? Tak, warcaby. Pod warcabami napisz imię Robert. 

druga wskazówka:

Adam miał 98 zł. Skoro zostało mu 5 zł to znaczy, że gra kosztuje 5 zł mniej niż ma Adam

98zł- 5 zł= ?
Jaką grę chciał kupić Adam?
Tak, szachy. Wpisz pod szachami jego imię. 

trzecia wskazówka:

Maciek miał 57zł. Podobnie jak u Adama, skoro zostało mu 7 zł, to znaczy, że gra kosztowała o 7 zł mniej.

57zł- 7zł=?
Jaką grę chciał kupić Maciek? 
Tak, scrabble. Wpisz pod Scrabble jego imię. Zrobione? Wszystkie imiona napisane wielką literą?

Zadanie 2 wykonaj samodzielnie....postaraj się nie uśmiercić żadnego daniela. Błagam!

Poćwicz mnożenie grając z kimś w grę ze strony 52. Przygotujcie 2 kostki i 2 kolory kredek. Gra jest naprawdę fajna, troszkę przypomina tę, w którą graliśmy  w klasie. 

Dla osób, którym będzie nudzić się w weekend zapraszam do wykonania ćwiczeń z polskiego ze strony 14 i 15. Jeżeli będą dobrze wykonane i prześlesz zdjęcie,  nagrodzę oceną. 

Miłego weekendu Wam życzę. A wiecie, że za 5 tygodni będą wakacje?!



1 komentarz: