Dzień dobry Skarby moje. Czy Wam też lektura "Czarna owieczka" przypomina książkę "Puc, Bursztyn i goście". Ciekawe czy zauważyliście, że są części wspólne?
Zapraszam do ćwiczeń z języka polskiego na stronę 26.
Czy pamiętasz jak się nazywali bohaterowie lektury?
Wierna, Miś, Metka- brawo!!!
Mam nadzieję, że pamiętasz, że imiona piszemy wielką literą?
Kolorowanie będzie już łatwe.
W zadaniu 2 wykorzystując wyrazy z zadania 1 utwórz zdania o każdym bohaterze. Pamiętaj, że wymieniając określenia stawiamy przecinki, ale przed ostatnim stawiamy i.
Podaje wzór:
Nasza klasa jest sympatyczna, wesoła i pracowita.
Ok, to nie było trudne, prawda?
To skok do ćwiczenia 3.
Czy podkreśliłeś "lizała sól"? Oczywiście, że nie podkreślamy. Mimo iż Metka lubiła to robić, to nie jest to psia czynność.
Wykonaj zadanie 4.
Wklejone?
Przy kropce macie 3 zdania. Pierwsze należy przepisać do linijki, następnie postawić przecinek, napisać słowo chociaż...... i wybrać jedno z dwóch zdań. Według mnie, obie wersje są prawdziwe. Wybierz swoją.
Ćwiczenie 5
Wykonaj polecenie 5.
Z jaką czynnością związane są te czasowniki? Wszystkie związane są z patrzeniem, prawda?
Drugą kropkę wykonaj w zeszycie, oczywiście po zapisie W klasie i dzisiejszej daty czyli 20.05.2020
Po napisaniu 3 zdań napisz w zeszycie odpowiedzi do testu. Przepisujemy zdania wstawiając odpowiednią odpowiedź.
Zdjęcie poproszę z zeszytu. Dziękuję.
Zapraszam do matematycznego elementarza na stronę 43
Otwórz zeszyt do matematyki. Napisz W klasie i datę 20.05.2020
Oblicz, napisz odpowiedź.
Zad. 2
Spójrzcie, składa się ono z 3 kolumn. Dwie pierwsze na dodawanie, trzecia na odejmowanie. Najpierw przyjrzymy się dwóm pierwszym
Jak podejść do tego typu przykładów? Można to zrobić na dwa sposoby.
Przyjrzyjmy się pierwszemu przykładowi:
43+ ? = 50
Ja w pamięci próbuję wymyślić, ile trzeba do 43 dołożyć, by wyszło 50. No i wiem, że to 7
Ale można zrobić tak:
50-43= ? tak, jest to 7.
Twoim zadaniem jest wpisać odpowiednią już liczbę do działania i przepisać bez okienek do zeszytu.
A teraz trzecia kolumna
Ta jest na odejmowanie. I znów na dwa sposoby.
36-?=28
Ja zastanawiam się, ile muszę zabrać od 36, żeby zostało mi 28. I liczę tak...najpierw zabieram 6, a później jeszcze 2. I mam 28. Czyli 36-8=28
Ale możesz policzyć tak: 36- 28=?
też wyjdzie 8.
A więc do dzieła kochani!
Zadanie 3 pomijamy. Wybierz jedno z zadań 4 lub 5 i wykonaj je w zeszycie. Prześlij zdjęcie z zeszytu.
Chcesz być superbohaterem? Zrób wszystkie (czyli 3, 4,5) !!!!! W piątek napiszę Wam na blogu kto jest superbohaterem w naszej klasie.
I jak tam dzielenie? Ćwiczycie?
W tej grze trzeba sterować samolotem strzałkami, ale pamiętaj by szukać chmurek z odpowiednim wynikiem. Bo one są czasami bardzo wysoko lub bardzo nisko. Lataj i szukaj. Fajna zabawa.
Do jutra kochani. Proszę, by na przyszły tydzień wykombinować małą gąbkę do zmywania naczyń- oczywiście czystą i farby, jakiekolwiek. A także odłożyć 1 rolkę po papierze toaletowym. Buziaki Robaki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz