wtorek, 16 czerwca 2020

Lekcja 51

Temat: Gwiazdy nad Toruniem                                                         17.06.2020

Kochani, jeszcze tylko 7 lekcji.... a może ja  tak odliczam, a Wy nie czekacie na wakacje? Może chcecie się jeszcze w lipcu pouczyć? Na dole blogu jest miejsce do wstawienia komentarza. Napisz co myślisz....

Dziś porozmawiamy trochę o Toruniu. Dobrze pamiętam, że część z Was była w Toruniu na wycieczce z przedszkola? A może ktoś był z rodzinką?

Z czego znany jest Toruń??? Tak, przede wszystkim z Mikołaja Kopernika, astronoma, który urodził się właśnie w Toruniu, ale również z pierniczków.....MNIAM...

Otwórzcie proszę elementarz do języka polskiego na stronie 58 i 59

Przeczytaj wiersz



Obejrzyjcie filmik, jest bardzo interesujący, będzie Wam łatwiej zrozumieć co ustalił Mikołaj Kopernik i dlaczego jest tak ważnym odkrywcą. 



Tak, polski astronom Mikołaj Kopernik zmienił sposób myślenia o tym jak ułożony jest układ planet. 
Według niego Słońce jest w środku, a  planety krążą wokół niego. 

Mówimy, że Kopernik wstrzymał Słońce, a ruszył Ziemię. 
Co to znaczy? Czy to znaczy, że Kopernik faktycznie zatrzymał Słońce? Nie. To znaczy, że odkrył, że to nie Słońce przemieszcza się tylko Ziemia i inne planety. 

Zapraszam do ćwiczeń z języka polskiego na stronę 70. 

Wykonaj proszę ćwiczenie 1
 Przepisz proszę tekst z ćwiczenia 1 do zeszytu pamiętając o napisaniu W klasie 17.06.2020

Po przepisaniu wracamy do ćwiczenia 2.




Tworzymy 4 zdania z powstałymi wyrazami i zapisujemy je w zeszycie. 



Zauważyłeś, że wyrazy Słońce, Ziemia piszmy wielką literą? Wielką literą zapiszemy również inne planety, na przykład Wenus, Neptun czy Jowisz. 

UWAGA:

Kiedy mówimy o planecie Ziemi, piszemy wielką literą. Kiedy mówimy o tym, że ktoś upadł na ziemię, piszemy małą literą.

Kiedy mówimy o gwieździe Słońcu, piszemy wielką literą. Kiedy mówimy, że świeci słońce i jest gorąco, piszemy małą literą. Jasne? 

To teraz wykonaj ćwiczenie 4 i 5. Nic trudnego. Wyślij zdjęcie z zeszytu

A teraz skok do ćwiczeń matematycznych. Zapraszam na stronę 61. 
Wykonujemy zadanie 1


 Dałeś radę? Myślę, że to nie było skomplikowane.

To zróbmy zadanie 2

Ja wpisałam już pierwszy przykład.


Zadanie 3 jest całkiem sympatyczne


Zwróć uwagę, że ostatnie dwa pytania dotyczą konkretnych klas. Nie wszystkich. 

Przeskakujmy na stronę 62

Razem wykonamy pierwsze zadanie. Przeczytaj zadanie



Jak policzyć ile kosztował jeden bilet skoro nie wiemy ilu było uczniów? Skoro za 3 bilety pani musiała dopłacić 24 zł to znaczy, że

24zł:3=8zł

Wpiszcie do kratki, że jeden bilet kosztował 8 zł.

A ile Pani zapłaciła za wszystkie bilety? 

najpierw 64zł, a potem jeszcze 24zł. A razem? Oblicz i wpisz sumę.

Zadanie 2 jest wyjątkowo interesujące


Pamiętaj, że w ostatniej kropce pytają o to ile naprawdę przejechali, a nie ile planowali. 

Zadanie 3 i 4 wykonaj już sam. 
Dziś musimy troszkę podciągnąć matematykę. Więc wykonamy jeszcze zadania ze strony 63. 

Wykonaj zadania 1 i 2 ze strony 63. Wysyłamy zdjęcia ze wszystkich dzisiejszych stron w ćwiczeniach  matematycznych. Dziękuję







2 komentarze:

  1. znaczy noooo ja nie odliczam ale trochę tak

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to chyba nie chciałbym się uczyć jeszcze w lipcu . Jest ładna pogoda i coraz bardziej nie chce mi się odrabiać lekcji .

    OdpowiedzUsuń